Sunday, October 17, 2010

my weekend.. =)

ad org kte aku ni selfish..aku tanye dy kt part mn aku selfish.dy x igt.dy kte dy da lame tego n mengharapkn aku berubah, tp x nmpk ape2 perubhn pown kt diri aku........myb aku jdi selfish n x perasan...n myb juga aku x perasan dy d tego aku...myb ni sme salah aku...hurmmmmm....

sabtu lpas:

nk balik bangi sbb d event kt umah. igt nk gerak dr umah pkul 8 pgi, skali bgn lmbt, dlm 8.30..aku pown bgegas siap2 nk balik bangi n juz bwk sling bag..bajet mlm ni nk blik s.alam balik sbb nk siapkn report.jdi yaya pown hnta aku kt stesen ktm pdg jawa.smbil memikirkn di manakah part selfish dlm diri aku, aku melihat keadaan sekeliling.aku ske memerhatikan org yg berada di sekeliling aku.karenah mereka, gelagat mereka.setelah train aku smpai, aku naek koc wanita, rse slmat sket.tp ad gk la dlm koc wanita tuh beberapa org lelaki yg x reti mmbaca agknya.ataupown dyorg ad masalh pndgrn.haish...

stlah smpai kl cntral, aku bgegas ke platform laen utk tuka train laen. smntara tggu train kt platform laen tuh, kaklong mssg tanye balik ke x.jwb je la balik.then dy kte nnti dy amek kt stesen ukm.ble da naek train, aku ddk2, memikirkn lagi ape yg aku bwat yg mnmpkkan aku ni selfish kt dpan dy.aku btol2 nk berubah tp aku x taw nk berubah strt dr mn sbb aku still mncari point selfish aku..hurm..ttbe dlm train aku tdgr ad bdak nyanyi lagu negaraku, kagum gk aku dgr suare bdak prmpuan tuh.crik punye carik rpenye ad sorg bdak prmpuan ngan mak dy tgh bdiri, bdak tuh nyanyi2 lgu negaraku, kuat2 plak tuh.mak dy suro nyanyi slow sket tp dy nyanyi agi kuat.aku tpikir bdak2 pown ske nyanyi lgu negaraku, ni kn plak kte yg klaw dgr lgu negaraku cm x d smgt nk nyanyi..hukkk...

da smpai ukm, smbil tggu kaklong smpai, aku mssg la sorg kwn aku, tanye dy adkah aku selfish dpan mate dy, part mn? n dy admit aku d selfish kt certain part.aku terima la ape dy ckp sbb dy kwn ngan aku since aku masuk uitm n smpai skrg kteorg rapat gk.aku akn try ubh la bnde tuh..then kaklong dtg ngan mate nye merah..da agk msti d tjdi sswatu..tp last2 event tuh bjln ngan lncar..syukur la..walaupown mcm2 blaku, at last 1 agenda da slamat berlalu..ttbe kaklong kte nk kuar ptg tuh anta kwn dy n nk g kelana jaya, aku cm, 'ala kaklong kte nk anta dira blik s.alam?' then kaklong kte 'bsok pgi je la'..aku x ley ikut dy ptg tuh gk sbb kne tlg kmas umah..ksian kt umah x ckp kaki tgn nk kmas (cewah rajennye sy) ..heh...

lpas maghrib, aku tlelap, last2 tinggal adek aku sorg kmas2 basuh pinggan..aku tlelap sbb pnat sgt da 2 ari x ckp tdo.pas2 smpai2 umah tdi teros bwat keje non-stop..wuuu..then tjage dlm pkul 9 lbey, tlg la adek aku kmas saki baki yg x kmas agi..lpas abes kmas smbung tdo blik sbb mmg x tahan ngantok..

ahad:

kaklong kte nk gerak pkul 9.00 pgi, tp bgn pkul 9..mmg x la gerak dr umah pkul 9 pg..dlm pkul 10 lbey gerak dr umah n kaklong hnta smpai stesen universiti je..aku pown gerak la senirik naek lrt smapi kl cntral then naek ktm pula..naseb baek aku bwk bku yg dipinjm dr kaklong, x d la bosan sgt tym tggu train dtg n tym tggu smpai ke destinasi..then ble nk smpai kt stesen pdg jawa da, aku mssg n call org2 nk mnx tlg amek kt pdg jawa, tp smorg mcm tgh bz ngan projek microp msing2, aku pown balik la ngan taxi.pakcik taxi tuh peramah la pulak..siap bg mentos tym aku nk blik n d kertas skali.rpe2 nye kertas jual2 sabun, pakcik tuh jdi stockist..ape2 pown duet aku ttp melayang rm7 kt pakcik taxi tuh..hukkk

then naek umah, teros siap2 g fac.tggu bas rapid nk g fac lame gle nk dkat sejam..smpai2 fac teros g lab jmpe ahli2 kumpulan projek, dgn sedihnye dyorg bkate 'nad, still same la result dy, tensi je' hukk..ksian gle dyorg..aku pown g la level 11 bwat report kt c2 mmndgkn rmai gle org dlm lab tuh, rimas je...

habis lah sudah cte aku utk sabtu ahad nih..aku tgh cbe agi crik point selfish aku so dat aku bole ubah pndgn org.persoalannye skrg, bolehkah aku jmpe point aku tuh klaw x d sape2 btaw aku ape point aku yg mnmpkkn aku selfish?
p/s: aku ske tgk gelagat n karenah org sekeliling aku.. =)

No comments:

Post a Comment