Friday, December 23, 2011

its my pride.

Assalamualaikum.. =)

sejak kebelakangan ni, aku bz menjayakan 1 projek yg bole dikatakan agak besar utk semester 7 ini.dan aku agak berbangga dengan projek ini n alhamdulillah, projek ini berjaya dilaksanakan.walaupown pada awalnye, tidak lah berapa dapat dibanggakan.

nape aku bangga? well, its my titik peluh.hasil tangan aku senirik dgn pertolongan bebrapa kawan yg baik hati yg sanggup menolong n mengajar, meluangakan masa demi aku walaupown mereka bz terhadap bnda laen.aku sgt2 terharu.

projek ini adalah projek subjek praktikal robotik, dan terbahagi kpd 2 esaimen. esaimen 1, kne bwat robot aka kereta berjalan mcm mana pown, kte yg bg command kt robot.2nd essaimen, kte kne bwat robot tuh jalan ikut line itam yg background nye kaler putih.n projek ni adalah projek berkumpulan.1 group ad 3org.

so, group aku sme prmpuan.sorg klasmate aku sorg senior yg baru amek subjek ni.

esaimen 1 bg aku agk mengecewakan resultnya sbb tym present, kereta tuh x berjalan sgt n report kteorg adalah antara yg rendah dlm klas. aku n senior tuh x involve sgt sbb ad test tym dkat2 nk present. oh, kteorg bwat las minit (3 hari to be exact!) include hardware,software n troubleshoot.mcm org gila kwn aku bwat.ksian dy,mostly dy bwat byk.. thans to her..

esaimen 2 plak, ehem ehem,hehe.bole dikatakan aku yg byk bwat.bukan nk riak, tp aku bangga dgn hasil tangan aku senirik sbb aku x pna bwat bnde ni sorg2.hardware n software n troubleshoot.ade kwn2 aku dr group laen gk tlg bwat, aja..sbb 1st tym kn aku bwat senirik. kwn aku yg group ngan aku tuh ade masalah peribadi, so aku x nk kacaw dy, agipown dy bwat report, akak senior tuh..hurmm...

then d result, alhmdulillah, tym present jadi.walaupown tym hari dkat2 nk present tuh kete bwat masalah, motor x nk gerak lak.part tuh adalah part plg tensi.mn x nye, mle2 1st try jadi je, moto gerak,ikut line smooth...then ttbe nk troubleshoot kali keberapa tah, dy langsung x nk jln.smorg cuba carik masalah tp xjumpa.last2 aku bg je kete aku tuh kt kwn aku bdak laki, yg mmg agi hebat pasal bnde2 ni.overall, he fix evrything...wuu sgt terharuu...

below adalah gmbaaaa hehehehhe

kereta kesayangan.. =)

ok kami tgh cari jln penyelesaian, ke borak?ehe

cbe btol2 kn ape yg bole

i like dis pic.konon2 bz bwat kerja.haha.glad kabur.

p/s==post ni nk ceritakan pengalaman aku bwat projek.hardware n software sorg2 tuh.hehe..it means i can do it even aku x ske sgt software.ehe.. =)

2 comments: