Thursday, September 9, 2010

Alhamdulillah ^_^

ari ni ari kames bersamaan 9/9/2010, mlm ry..ry thn ni adlah ry laen dari tahun sblum2nya..aku n famili ry kt bangi je...1st tym...n bsok kmungkinan akn berlaku sdikit perbalahan mmndgkn 1st tym ry ngan suasana laen, laen sgt2...dan aku sgt2 dlm dilemma, nk ikt A ke B..(sori kpd yg x memahami, anda tidak diwajibkan utk memahami..hee)

ramadhan kali ini juga mmbwa kelainan dlm hidup aku.x seperti ramadhan2 yg sblumnya, yg slalunya klaw blan puasa, msti ade 1 hari kami akn berbuka puasa 1 keluarga..terawih msti kt masjid yg ade kt bangi nih..skrg, susa nk kumpulkan satu keluarga utk berbuka puasa bersama-sama.thn ni mmg kami tiada berbuka bersama-sama satu kluarga.terawih pown bwat kt umah je...

tp aku tetap bersyukur dgn ape yg ade..mungkin ad hikmah di sebalik semua kejadian yg menimpa keluarga aku ini..kdg2 aku keliru, ape yg harus aku lakukan, adkah ikt kata A atau pown kata hati sendiri..sbb kdg2 aku x maw lakukan apa yg A mau kan..jht kah aku?

bila balik umah, bru ters situasi tegang yg adek2 aku alami. kdg2, kputusan yg aku bwat seolah2 mmberi kebaikkan kpd diri aku senirik,krn aku mahu kluar dr situasi tegang itu dengan sengaja menjrgkan diri utk pulang ke bangi bila aku berada di s.alam.tp aku ksian ngan adek2 aku..ape yg aku bole bantu mrk?hanya mndgr...mereka juga keliru dgn situasi yg berlaku skrg..tp mereka masih bersekolah, adkh mrk memahami sepenuhnya situasi ini?

adkah org2 lua memahami situasi ini?situasi yg sgt mengelirukan ini??

walaupown begitu, kami sekeluarga ttp bersemgt utk menymbut syawal pd esok hari..adek beradekku kmas umah, ubah suai umah supaya nmpak laen dr yg laen.aku dan adek beradek permpuan sebok mmbuat kuih raya, mama pula masak rendang.jadi situasi yg sgt keliru itu tidak lah berapa dirasai sgt.Alhamdulillah..

selaen itu, berlaku beberapa cabaran di bulan ramadhan ini.seperti apa yg berlaku kt M.proses mmbantu M merupakan salah satu cabaran bsar bwat ku.mmg mnguji tahap kesabaran aku. Alhamdulillah, kami da kmbali normal.

Alhamdulillah....syukur kpd mu ya Allah, walaupown aku berada dlm situasi yg tegang, keliru dan menguji tahap kesabaran aku, Kau ttap mendgr doa2 ku..Kau tetap melindungi keluargaku, Kau tetap tidak putus2 mmngurniakan rezeki kpd kluargaku..Alhamdulillah

aku berharap syawal yg akn dtg mmberi 1001 makna dlm kehidupan ku, keluargaku, dan juga seluruh umat islam di seluruh dunia terutama di negara yg sedang ditimpa bencana seperti di Palestin..supaya Allah sentiasa melindungi mereka...aminn..



No comments:

Post a Comment